neděle 22. května 2016

ADOLF BORN

... můj největší oblíbenec a vzor, úžasně talentovaný, lidský, vzdělaný, moudrý, zcestovalý, vlídný... a nevím kolik dalších superlativů bych měla napsat... 

Potkala jsem ho jen jednou, na autogramiádě ku příležitosti jeho osmdesátých narozenin...


... kdy podepsal Miulíně Macha a Šebestovou...,

ale  jeho kresby obdivuju odmalička (už jako holčička jsem jeho obrázky s vášní obkreslovala), Mluvící balík je i díky jeho ilustracím moje nejmilejší knížka (a Miina už taky)

(naše, značně opotřebované, vydání)

a když jsem si měla před deseti lety vybrat dárek za státnice, zvolila jsem Bornovu litografii s Emilem Holubem, který mi doteď dělá společnost v ložnici nad postelí.

Myslím, že je jen málo lidí, po kterých zůstane na zemi mezera, kterou jen tak nikdo nezacelí.... :-(
Bude mi moc chybět, doufám, že tam, kam šel má k dispozici štětec a barvy.

2 komentáře: