neděle 24. května 2015

PATCHWORKOVÁ DEKA

Víkend nebyl z nejvydařenějších. 
Miu skolilo páteční očkování natolik, že neděli s horečkou prozvracela. 

V sobotu (kdy jsem se ji ještě snažila přesvědčit, že jí nic není), jsme zvládly návštěvu zahradnictví (opět) a v neděli, kdy pršelo a já jsem připustila, že jí asi opravdu není dobře (ano, jsem krkavčí matka), jsme se spolu daly do šití deky (opět). 
Mia asistovala z polohy ležmo, třídila čtverečky a vybírala barvy.



Tu první jsem šila cca před rokem Miušce na přání a používáme ji obě, rády a často. 
Jezdí s námi na pikniky, stavíme z ní stan, zahřívá nás v obyváku a zatím nejeví známky opotřebení. 

Je holčičí a vypadá takto: 




Druhá deka je určená do budoucího domečku na pozemku a je mnohem víc "patch" než ta první. 
V praxi to znamená, že je opravdu ze zbytků a všemožných kousků, sešitá záměrně z různě velkých dílků a odstřižků. 
Symetrii nehledejte - Mia - kontrolorka speciálně dohlíží, aby omylem nedošlo k nějaké nezamýšlené dokonalosti. 

O co méńě je deka "košer" pro profesionální patchworkářky, o to víc obsahuje  příběhů, vztahujících se k jednotlivým látkovým dílkům. 

Už při jejím sestavování Mia vykřikovala - "Jeee, tahle je z šatů, co jsi mi šila a z téhle mám polštářek"...


A to jí máme teprve půlku. Tak snad ji do těch 4 týdnů, než nám dovezou maringotu, stihnu došít, aby jsme se měly za dlouhých letních večerů u ohně (bez elektřiny)  do čeho chumlat.




2 komentáře:

  1. Deka je moc hezká a ten nápad se zbytky látek, které mají svůj příběh se mi moc líbí!

    OdpovědětVymazat
  2. Aj mne sa páči :-)

    OdpovědětVymazat