neděle 11. března 2018

PEČEME S CHUTÍ

Tak se jmenuje kuchařka mojí babičky. Babička s chutí peče celý život. Já taky, ovšem výsledky jsou poněkud rozdílné. 
Nejdou mi totiž dorty. 
Ať dělám co dělám, výsledek je chabý, vizuálně odpudivý a moje dítě navíc nejí marcipán, kterým se většinou dají nedostatky zamaskovat.
Navíc u nás dorty (mimo mě tedy) nikdo moc nemusí, takže narozeninový dortový rituál udržuju vlastně zbytečně.
Ale když já bych tak ráda vykouzlila pečené cosi, nad čím budou všichni obdivně vzdychat...
Letos byl další pokus. 
K narozeninám mojí polovičky. 
Opět neúspěch.
Chuťově dobrý, ale ta vizáž...
Původně mělo jít o RED VELVET CAKE (kdybyste to jako nepoznali), bohužel "RED" prostřední díl nenaskočil (zkuste rozkrojit podélně na tři díli něco, co má centimetr na výšku... Copak jsem oční chirurg?) a tak jsem musela upéct klasické piškotové těsto, kterým jsem dort doplnila o zbylé dvě vrstvy.
No a absint, který měl dort obsahovat, jsem si dala na žal, že to zase nevyšlo.


  A tak asi zůstanu u pečení buchet a frgálů. 
Ty mi jdou.
Peču je s chutí a s chutí je i jíme.
 
Jo a kdyby jste chtěly osvědčený frgálový recept, tak tady je:
1 kg polohrubé mouky
20 dkg másla
4 žloutky 
20 dkg cukru krupice
sůl
20 dcl vlažného mléka
1 kostka droždí.

Těsto hnětu v pekárně a dělám ho většinou z poloviční dávky, protože 4 frgály opravdu nesníme. 
Vyválíte 2 kolečka, potřete povidly nebo tvarohem (do tvarohu vejce + trošku cukru), případně hruškovými povidly (které ovšem u nás nikdy nejsou), posypete drobenkou (stejný díl másla, polohrubé mouky a cukr) a dáte na 180 °C do trouby péct. 
Okraje frgálu můžete potřít vajíčkem, ale to já vždycky zapomenu.
No a je to. 
Příště oslavenci dostanou svíčky do frgálu. 
Tak krásný sladký jarní den všem.
 

Žádné komentáře:

Okomentovat