sobota 6. června 2015

MODRÝ VYSAVAČ

Před časem mi byla nabídnuta možnost pořídit si nový vysavač. Podmínkou byla konkrétní značka výrobce. Starý vysavač, něžně oslovovaný Henry the HOOVER, měl již odslouženo deset let a tak by si zasloužil odpočinek na chalupě.

Prozkoumala jsem recenze a nakonec jsem vybrala MODRÝ - ohlasy dřívěji zakupivších zákazníků můj výběr podpořily.

Trošku mě zarazil bod "s širokým příslušenstvím" protože "široké příslušenstí" se mi nevleze do úzké skříně a navíc jsem odpůrce čtení manuálů, tudíž hrozí, že vůbec nebudu vědět na co  a jak ono "široké příslušenství" použít. 
Ale rozhodla jsem se, že mu dám šanci. Je přece bezpytlíkový a MODRÝ.

Přišel po měsíci. Design, připomínající lunární vozítko mě nadchl a barva broučích krovků jakbysmet.  Prostě technický zázrak.


Domácnost zrovna byla ve stavu, že by se užila celá četa vysavačů. I připravila jsem svého nového pomocníka na akci a strčila šňůru do zásuvky a dala se do vysávání bytu a přilehlého okolí. 
Bylo to náročné. Vysavač se nesžil s mou vysávací technikou a když jsem se ho snažila přimět k pohybu tahajíce za hadici (přece se nebudu namáhat, ručně vytahovat šňůru a popotahovat vysavač za madlo k tomu určené), hadice měla tendenci se z vysavače neustále odpojovat (přiznávám, že je možné, že jsem ji špatně připojila, ale přece nebudu číst návod kvůli připojení hadice - má to být přece intuitivní) .

Výkon vysavače byl tak velký, že při nastavení sání na nejvyšší stupeň (což se i podařilo omylem) nešla hlavice oddělat od země.
A když jsem přiblížila hubici ke kleci s morčetem, že vysaju okolo vyházené piliny, vysavač se rozhodl předvést svou sací sílu a vysál i půl obsahu klece (morče se naštěstí usilovně drželo mříže, jinak bylo vysáto taky).
Ve chvílích, kdy jsem s hubice odstraňovala větší předměty typu ponožka, igelitový pytlík či balíček kapesníků (ano, toto vše se u nás vyskytuje na zemi) se vysavač k mému zděšení sám vypínal. Prostě - pokud s ním neusáte nešmejdíte po zemi, rozhodne se, že makat nebude. 

No a vrchol všeho byla závěrečná poúklidová demontáž - ukázalo se, že hubice je naprosto ucpaná pískem a hlínou z terasy (to když jsem se pokoušela vysát travní koberec) a rotační kartáč přestal rotovat pod náporem mých dlouhých vlasů a chlupů našeho psa. Nesmím opomenout poznamenat, že výše zmiňovaný Henry the HOOVER všechny tyto úklidové činnosti bravůrně zvládal...

(Henry the HOOVER versus MODRÝ)

A tak dle sloganu "Neopouštěj staré věci pro nové" na chalupu poputuje MODRÝ a Henry u nás ještě nějakou chvilku pobude... 

Žádné komentáře:

Okomentovat