úterý 1. listopadu 2016

VÍDEŇ

Aby to nevypadalo, že pořád jen pracuju (taková blbost, že? ;-)), tak jsem si vzala na podzimní prázdniny volno, sbalila foťák, Miulínu a kufr, který jsem byla schopná utáhnout a vyrazily jsme směr naše bývalé hlavní město. 
Vídeň je jedno z mých nejoblíbenějších míst a stejně jako Adolf Born i já lituji odtržení Česka od Rakouské monarchie. Tohle zmenšování a separace národů si prostě moje sympatie nezískali a navíc jsem se nemusela složitě učit německy, mohla jsem se v multijazykové rodině už narodit. 
Ale zpět k tématu.
Podařilo se mi přes airbnb sehnat super byt v centru za dobrou cenu a tak naše dámská jízda mohla začít.

Tak tady jsme bydlely
Mia se rychle zabydlela

Nebudu vás zatěžovat dlouhým popisem takže:

Moje největší zážitky:

1) Rozhovor s Miu přes dveře záchodku ve žlutém autobuse Student Agency:
MIA: "Mami, jak mám spláchnout?"
JÁ: "Najdi nějaké tlačítko a zmáčkni ho."
MIA: "Už ho mám. Je na nad ním napsáno A-L-A-R-M"

2) Ochutnala jsem hruškovou a makovou zmrzlinu (v čase, kdy normální lidi pijí svařák a jedí horké kaštany)

3) Během 2 dnů jsem stihla shlédnout asi všechny živočišné druhy naší planety, ať už živé (v místní úžasné ZOO nebo v 9patrovém Mořském světě), vycpané (v přírodovědném muzeu) nebo žebrající (na Mariahilferstrasse).









A ty Miulíniny:
1) Možnost hrát neomezeně hry v již zmiňovaném autobuse
2) Skutečnost, že mohla dva obědy zamáznout pečenými kaštany a zmrzlinou
3) Jezdící schody v metru

Z toho vyplývá, že příště jí koupím set lístků na autobus, a nechám ji jezdit tam a zpátky včetně přestupů a transportů po jezdících schodech a bude nejspokojenější dítě na světě. 

Ale zvířata ji samozřejmě taky nadchly...





 ... hlavně ta, již vymřelá, nebo alespoň zkamenělá.




Mohla bych to tu fotkami zahltit, ale doporučuji, vyražte do Vídně a pořiďte si vlastní. Budete nadšeni jako my, uvidíte.




4 komentáře:

  1. Ja som po tých dlhých 25 rokov ,,materskej,, alergická na detské obrázky, muzeá, ZOO, atď...preto u nás taký holodom:o/
    Bolo tam, bolo vám krásne...tú zmrzku by som ochutnala aj ja!
    Peti, ja sa čím ďalej, tým viac teším k vám...už aj dcéra vyslovila pozvanie:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, dúfam a chcem aby sa tak stalo, že ťa osobne navštívim a potom by som si domčeky rada nakúpila:-)
      Vija si nateraz domčeky určite zaslúži vyhrať, už aj preto, že tam má malé vnúčatká a o radosť by sa tam domčeky určite postarali a aj preto, že je to veľmi milá citlivá pani učiteľka v špeciálnej školke:-)

      Vymazat
    2. Ali, ty jsi zlatíčko. Doufám, že už se brzo uvidíme.

      Vymazat
  2. To je nádhera. Takový výlet by semi taky mooc líbil.

    OdpovědětVymazat