čtvrtek 2. června 2016

NORSKO 1. ČÁST

První den.
Vyrážíme před půl třetí ráno.  V mém případě o „vyražení„ nejde, já se spíš vypotácím a 6x kontroluji, jestli mám pas, přendávám ho na vhodnější/praktičtější/logičtější/bezpečnější místo, abych ho vzápětí opět mohla hledat.

Do naší výpravy patřím já, kolega Radek a jeho 23letý syn Ondra. Na autobus nás veze  Radkův otec (cca 70 let). Bez ohledu na svůj pokročilý věk řídí jako  Fittipaldi. V Brně se příliš nevyzná a tak před každou zatáčkou vykřikuje dotazy na cestu aniž by výrazně zpomalil. Díky tomu my nestiháme zavčas odpovědět a řidič tak případné odbočky vedoucí k cíli míjí.
Nicméně na nádraží dorážíme v časovém limitu, na rozdíl od kolegy Lukáše, který ještě 2 minuty před odjezdem není na místě není a není ani k zastižení. Díky 15 minutovému zpoždění našeho dopravce to kupodivu stihne.
Nedopatřením nastoupíme do špatného autobusu (musíme si nechat vyndat z podpalubí již označená zavazadla a přesunout se do jiného busu).
Druhý pokus o nastoupení se povede a my nakonec přece jen odjíždíme směr Praha.

Naše parta HIC

V Praze na letišti při placení bagety zjišťuji, že opět nemám nic na účtu… Musím se nad sebou zamyslet.

Odbavení i let probíhají relativně v pohodě, všude kolem plavou naducaní mrační beránci a výhled je okouzlující.
Norský pilot bude asi  gentleman a letadlo na ranvej položí jako do bavlnky.

Půjčujeme si auto a vyrážíme najít náš nový domov.
Trvá nám to 3 hodiny a najedeme 280 km.
Kocháme se zelenou norskou přírodou, pánové obdivují projíždějící drahé značky okolních aut (mým námitkám, že Tesla je televize, nikoli auto, se jen smějí) a vyhlížíme hnědý srub.
Některá místa míjíme i 3x po sobě.
Řidič Radek je už mírně nervózní a všichni jsme unavení, když konečně dorazíme k cíli.
Naším novým dočasným obydlím je roztomilá dřevěná chatička na konci světa(o které Radek celou dobu hledání tvrdí, že je modrá), která však uvnitř zapáchá jak bříško pořádně uleželého, 3 týdny mrtvého soba v parném létě.  WIFI není. Při puštění vody čerpadlo vydává děsivé zvuky, při kterých nejde spát.

Nicméně bydlíme a jsme šťastni.

Rozdělíme si pokoje.
Já z nějakého (pro mě nepochopitelného důvodu, který ocením už druhý den) volím horní postel palandy.
Upadáme všichni do kómatu.

První dojmy z Norska:
- je celé zelené a nasáklé vodou jako houba
- všechno je daleko
- autem jezdí všichni a všude - chodníky tu téměř nejsou