pondělí 14. března 2016

ŠTRŮDL

Jak jsem psala již dříve, foodblogerka ze mě opravdu nebude. 
To, co vidíte na obrázku je torzo našeho nejoblíbenějšího štrůdlu. Je opravdu vynikající, jen pokaždé vypadá, jako po zásahu Dr. House... 



Vyhřezlý obsah a potrhaná kůrčička. 
Je třeba ho zacukrovat vrstvou moučkového cukru, aby vypadal trošku k světu, ale ta chuť... Zvlášť, když je z domácích povidel a po domácku vyrobeného listového těsta od kamarádky Míly. 
Mizí nadzvukovou rychlostí, ale naštěstí jeho příprava je otázkou 15 minut.

Takže pro ty, kteří, stejně jako my, nemusí štrůdl z jablek rychlý recept (neříkejte, že vás moje "užasná" fotka štrůdlového zbytku nenalákala...)

1 listové těsto
povidla
1 tvaroh (samozřejmě tučný - na odlehčené cokoli mě neužije)
1 vajo (nezapomeňte vyfouknout, Velikonoce se blíží)
troška moučk. cukru

Listové těsto na dvě půlky, každou půlku rozválet na plát, prostřední třetinu obou půlek (chápete?) natřít povidlím a posléze lžičkou nakypat (tento ostravský výraz se mi moc líbí) tvaroh smýchaný s vajíčkem a doslazený cukrem. 
Obě krajní třetiny přehneme přes prostřední třetinu - tedy přes potřený a pokypaný pruh (já před tím ještě zahýbám okraje dovnitř, aby nic nevyběhlo krajem, ale on pak stejně praskne, takže je to vlastně jedno).

Někdo mi radil péct ho přímo na plechu a při pečení potírat vodou. Nepomáhá ovšem nic. Příště zkusím stát čelem k východu a potírat mašlovačkou zprava doleva.... 

Dobrou chuť

PS: a aby to nevypadalo, že na co šáhnu, to se nepovede, vkládám fotku věnečku, co jsem dělala pro kamarádku. Ten se mi totiž docela povedl. 
Ale zase není tak chuťově vydařený.







5 komentářů:

  1. Dávam áno na oba výrobky :-)
    U toho druhého by s tebou polemizovala iste koza!
    Joj kúrčička a mňami z lístkového cesta a ešte domáceho, to by moje bezlepkové črevá vedeli rozprávať,lebo chuťové poháriky nie sú bezlepkové!
    Tvaroh a švestkové povidla, vražedná kombinácia!

    OdpovědětVymazat
  2. existuje bezlepkové listové těsto?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neviem o tom, ja sa čápem lepkovým, keď neodolám, keď som hlavný kuchár, čo mám robiť?

      Vymazat
  3. Proti prasknutiu a vytečeniu pomáha, keď cesto pred pečením popicháš vidličkou. Alebo ponakrajuješ. Skrátka, musíš mu urobiť otvory, aby mala kadiaľ uniknúť prebytočná para. Inak si nájde cestu sama (roztrhne cesto a zoberie so sebou aj kus náplne).

    OdpovědětVymazat