Řídím ráda a s vášní. Tedy hlavně v létě.
Jezdím
zásadně po okresních komunikacích - jsem
ohleduplný řidič a nemíním jízdou po
dálnici znervózňovat majitele o 50 let mladších aut. Rychlostní rekord totiž s broukem
asi neprolomím.
Zato miluju výlety se staženými okýnky (díky nižší rychlosti si
tento luxus můžu dovolit), pobrukování
motoru a občasné mávání okolojdoucích milovníků veteránů (někdy to nejsou
milovníci, jen se mě snaží upozornit, že na střeše vezu např. zapomenutý šanon,
případně, že na zadním nárazníků stále trůní piknikový koš…).
Letos někteří i troubili. Ukázalo se, že opět
nejde o nadšence VW Beetle, ale prostě mi cca půl roku neblikaly blinkry, takže jsem odbočovala, nic netušíc, neblikajíc…
Se snižujícími se teplotami
se snižuje i moje vášeň pro jízdu. Broukovi taktéž.
Při startování podivně chroptí a rozjíždí se
trhavými pohyby.
Ve chvíli, kdy broukovi
zamrznou okýnka úplně, je i má touha kamkoli jet, na nule.
Malý stěrač předního okna nezvládá funkci
ledoborce a tak musím kreditní kartou vytvořit na předním skle průhled, který
má tendenci se za jízdy opět zmenšit.
Jestli jsem majitelkou i zadního stěrače, to si momentálně nedokážu vybavit.
Ostřikovač nepomůže, většinou je taktéž
zamrzlý.
Navíc se brouk příliš nezajímá o tepelný komfort pasažérů v jeho útrobách, při cestě do
práce začíná topit ve chvíli kdy vjíždím do brány svého zaměstnání, takže je
třeba vzít na cestu si jaegrovo spodní prádlo a do termosky horký čaj – bohužel bez
rumu.
Termosku doporučuji, značně usnadňuje rozmrazování skel. Nejlepší
je ji při okamžitě při dosednutí na ledové kožené sedadlo rozšroubovat, trošku upít a lepicí páskou ji přichytit pod přední okno .
Jen musíte dát pozor na vyrovnání teplotních rozdílů – jak auto uvnitř zapáříte
(myslím tím větší únik páry z termosky), viditelnost ven se opět snižuje
na nulu….
Deka navíc se taky hodí (používám piknikovou, která má v autě
trvalé místo).
Stačí jedna, spolujezdec se zahřeje při roztlačování těžce
se rozjíždějícího veterána.
Broučí specialitou je topící mřížka pod předním sklem,
která, jak jsem psala výše, příliš netopí, zato, pokud napadne sníh, vystřeluje
při jízdě sněhové vločky (na podzim kousky spadaného listí) do očí řidiče a
spolujezdce (vzít si na cestu lyžařské brýle je více než vhodné). Z tohoto důvodu je nutné před vyjetím
zbavit kapotu sněhu.
Letos o tato
dobrodružství na cestách zřejmě přijdu.
Brouk potřebuje přelakovat kapotu a tak na jeho místo přes zimu nastoupí
mladší kolegyně liška – VW FOX. Snad tu zimu s liškou nějak odjezdíme a na jaře
nás zase potkáte v plné polní na trati.
Žádné komentáře:
Okomentovat